Dov och Kron

Kronpremiär igår och på morgonen hade jag ett femtontal hjortar ute men på alldeles för långt håll. Kompisen fick sig en gammal resturbock på morgonen.
 
På dagen åkte vi ut till ena marken och hade en liten drevjakt, hunden fick upp rådjur som sprang runt i såten men inget vi kom åt. Sen hörde jag ett brak framför mig och satt beredd, i en liten lucka kommer där en dovspets gående, visslar till en gång med effekt att den stannar upp med full bredsida. Pang och hjorten springer iväg, när jag senare kollar av hittar jag inte skottplatsen eller något blod eller hår. Hunden kommer och börjar spåra och han går rätt efter en stund och hjorten ligger efter en 50m efter ett perfekt skott.
 
På kvällen hade jag kron i pass igen, men även denna gång på för långt håll, ena kompisen fick tre kron i pass på andra marken och i sista ljuset fällde han en kronhind.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jaktasle

Bra med djur hos deg. Grattis med spetsen. Ikke lenge før det kommer bilder på en skjuten kron, høres det ut som:)

2013-10-17 @ 20:43:19
URL: http://jaktasle.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Så kul att ha kron....

2013-10-19 @ 21:58:38
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0