Bra avslut på dagen

Dagen började med drevjakt och endast lite dov uppe men inget i pass för någon av oss jägare.

 

Efter lite velande åkte jag och kompisen ut på ett kvällspass. Jag satte mig på ett pass där jag förra lördagen såg åtta dov, men den gången fick jag inget bra läge så jag lät dem passera.

 

Ikväll satt jag och kollade mot där de kom ut senast när det rätt som det är kommer en hjort springande bakom tornet och passerar mig på vänster sida. Hojtar till två gånger utan någon reaktion från hjorten och jag tror att chansen är över, så jag lägger av en vissling som ett sista försök och få stopp på den, visslingen ger effekt och hjorten ställer upp sig med perfekt bredsida på 70m.

 

 

 
 I helgen är det grisjakt på åtlarna och på måndag är det dags för kronviltspremiären!

 


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Oj oj. Den var grann. Kul när man lyckas vissla fast dem. Gäller bara att ha sinnesnärvaron att göra det. ;)
Grattis!!

2013-10-20 @ 16:23:49
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0