Årsgalt

Tog ett pass ikväll. Mötte fyra rådjur på vägen ned och såg även att något lämnade åteln, innan jag kom fram till kojan såg jag grisar springa runt på ängen bakom kojan. Upp och satte mig och ganska snart kom där en ensam årsgris nere i svackan på väg mot tjärträden men den vände och bökade lite vid bäcken, sen kom där fyra grisar samma väg nere i svackan och gick in i skogen. Två grisar kommer ut på fältet och även idag hade jag den luckan stängd.
 
Efter att haft fullt aktivitet hela tiden så tilsist så kommer där ut fyra årsgrisar på åteln och jag siktar in mig på den sista som ställer sig med bra bredsida. Knall och fall, 46kg galt och klockan var inte ens 19:00.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jaktasle

grattis med galten. mye rådyr hos deg også tydligen.

2013-03-25 @ 14:04:00
URL: http://jaktasle.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis! Vi får nog sätta upp en åtel med som vi får på grannens mark jag har här hemma

2013-03-25 @ 20:51:07
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0