Kron & Vildsvin

Blev en jakt igår, smög mig in på två rådjur men lät de passera,då jag var ute efter dov men ingen ville visa upp sig. Imorse dags för kronhjort, hade två hindar ute.
 
I eftermiddags tog jag och micke ett litet drev med hans Wachtel. Tre kronhindar och tre rådjur drev Lando runt, riktigt bra jobb gjorde han. Djur efter djur gick han in och drev ut till oss.
 
Efter drevet blev det en passjakt. Hade ute en liten bock först sen kom grisarna men de stack igen, efter en stund kom de tillbaka och när de väl kom ut från tätningen sköt jag en liten galt.
 
I sista ljuset så kom en kronhjort ut. Räknade taggarna och de stämde in med vad vi får skjuta så den sköt jag med två skott innan den la sig. Alltid lite jobb med ett så stort djur, men micke och brosan hjälpte till så vi fick ordning på allt.
 
 
 
 
Sitter fint med en whiskey nu ikväll. Imorgon är det älgjakt på schemat!

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis det var inte en dålig en...älgjakt idag men inget blev det. Imorgon med fast skulle hellre ut med taxarna. Vilja löper och Tyra är ej ok efter drevprovet i måndags i NOrge. Ayla och Trym får väl vila en helg till då...suck

2012-11-17 @ 22:48:02
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Christian

GRATTIS!

2012-11-20 @ 15:18:40
URL: http://chriistian1.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0