Betar

Idag var det styckning av två vildsvin och bocken. Blev mkt kött, vi var fyra man som hjälptes åt så det tog bara 2h.

Igår när jag kom hem från Helsingör och var lite rund om fötterna började jag fixa med vildsvinstroféen. Allt gick bra tills jag skulle pilla ut den sita underbeten då jag slant med kniven ajaj.. Alkohol och knivar hör inte ihop.

Betarna var 10cm långa, så det blev en liten trofée att hänga på väggen. Skall köpa platta och löv i veckan.



Ikväll ska jag skjutsa Johanna till en fest sen kör jag ut och sätter mig en stund ska också passa på att skjuta in bössan!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ojoj det var ena fina betar! Det verkar finnas mycket gris nere i skåne!

Hälsar, Gösta

2010-09-04 @ 19:57:01
Postat av: Örjan i Sundsvall

Ja verkligen! En sån skulle man skruvat upp på väggen. Skälv är jag på väg på en jaktresa till Alaska.

Mvh

Örjan

2010-09-04 @ 19:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0