Härlig september morgon

Steg upp tidigt idag för att komma ut i det härliga vädret. Smög upp längs ängarna för att sätta mig på ett nytt pass där jag satt ut en skjutstege. Innan jag kom fram till passet stod där en dov 100m längre bort jag lyckaded se den innan den fick syn på mig. Pulsen steg förstås men ganska snart kom jag fram till att det inte var ett handjur.
 
Väl på pass kom där ett smaldjur in på 20m, solen steg upp och fram kom där även get med kid och en dovhind med kalv, På vägen till bilen smög jag på get med dubbelkid. Alltså en morgon full av hondjur och kid/kalvar.
 
Fisket gick bra och två stycken regnbågar på 4,2 kg blev resultatet.
 
Åtlarna har verkligen kommit igång igen, så idag startade jag igång automaten på ena stället.
 
För 15 år sen satte jag i signalkräftor i en av våra dammar, har bara provfiskat där en gång på alla år, fick inget då. Men ikväll tänkte jag lägga i några burar och göra ett litet mer seriöst försök med horngädda som bete.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

grattis till fisken hoppas du får några kräftor

2013-09-07 @ 19:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0