Fiske imorgon

Imorgon är det dags att blöta fluglinan i strömmen i Harasjömåla. Precis som förra året är det influensatider och jag klarade mig ända fram tills i tisdags då kroppen började strejka. Förkylning som har brutit ut men jag ska ta mig upp där imorgon också. Nya flugor och tafsmaterial är inköpt i veckan så någon båge ska man väl lyckas kroka! Full pott är tre stycken så förhoppningsvis blir det sex fileér i frysen imorgonkväll.
 
Var ute en smygrunda i tisdags och tänkte locka räv först och sen sätta mig på åteln. Satte mig mot en björk i kohagen så jag hade bra syn ut över ängen. Rätt som det är börjar en dovhjort springa runt uppe i björket en 200m från passet, det var en fin hjort med rejäla horn, men den hade hört mig när gick ut och satte mig, skaren lät rejält. Ingen räv behagade och komma. Satt sen på gris i 3 timmar men bara rådjur som kom fram. Gris tre nätter i rad där, tider från 19-22. Får bli ett pass i nästa vecka förhoppningsvis.
 
 
Lite sämte tider på andra åteln, men igår var de framme i skymningen.
 
 
 
Även lite grisbesök uppe på åteln i Markaryd.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0