Jaktlycka

Blivit två grisar på sistonde, en i fredags och en nu ikväll.
 
Var ute efter en 40-50 kilos galt som anslutit till en flock med suggor och kultingar men klockan 22 kom en ensam gris fram på åteln och jag såg direkt att det var en ensam större galt som inte visat sig på åtelkameran tidigare. Platt fall och sen lite jobb att släpa ut den samt att ta hand om den. 77kg levandevikt vägde den.
 
Imorgon blir det smygjakt ute i säden på en annan mark samt uppsättning av en ny åtelplats!
 
En ny foderspridare är isatt i en av hemmaåtlarna, den förre hade gjort sitt men bra kvalité då den fungerade perfekt i 10 år.
 
 
 
 
 
Gott om dovhjortar på ena åteln, de har varit stationära där en längre period.
 
 

Kommentarer
Postat av: Peter

Grattis till grisarna fin stam på dovhjortarna

2013-07-04 @ 14:03:10
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis, va skoj!

2013-07-04 @ 16:19:32
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Håkan

Jag är en nybliven Skåning inflyttad från Norrland, Jag har vänner från norr som är intresserade av jakt och min fråga är.. finns det någon möjlighet för dom att jaga här nere och skulle det vara nått som du skulle kunna hjälpa till med?

2013-07-19 @ 20:57:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0