Helgens jakter

Ikväll blev det ett åtelpass, kom ned till åteln och skrämde grisarna som redan var på plats. Åtelbelysningen hade slocknat och det snöade så jag såg inte dem förrän det var för sent. Satte mig ändå i tornet och efter en 30 min kommer de fram igen. En himla massa årsgrisar och en stor kommer fram först, sen kommer där en massa svarta grisar i större modeller och sist en riktigt stor gris. Kunde inte se vilka som var suggor så jag tog en mindre gylta på 34kg. Tyvärr höll sig grisarna undan från åtlarna i helgen när jag hade jaktgäster nere ifrån norr.
 
 
 
 
 
I lördags var det drevjakt och även då hade grisarna tagit daglega utanför marken. Mycket rådjur hade vi uppe under dagen och det fälldes tre rådjur och en dovkalv. Gott om kronhjort hade vi också uppe, men det är fullskjutet på licensen. Själv osäkrade jag bara en gång då en räv kom emot mig, men när jag höjde bössan stannade den till på för långt håll och den såg mig, sen drog den iväg som bara den.
 
 
 
Nästa helg är det storjakt på vildsvin ute på Österlen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0