Lockjakt

Sist vi hade drevjakt på ena marken fick jag en räv i pass men den fick syn på mig. Idag åkte jag upp och satte mig i tornet vid enarna. Kom först en hare och sen en bock + get. När jag suttit ett tag tog fram min critt call. Pep loss i en 15 sek och sen tog jag upp bössan och gjorde mig beredd. Kollade av framför mig och där satt ju redan räven och kollade in mig, helt utan att jag lade märke till den hade den gått upp och satt sig på stengärdet. Fick in den i siktet och tryckte av, räven föll direkt i skottet. En riktigt snabb och effektiv lockjakt på räv :)
 
 
En koll på ena åteln visar gott om aktivitet, till helgen är det bra vindar och det ska även komma snö i veckan så det får bli ett grispass då.
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis!!

2013-02-04 @ 20:04:59
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Mattias

Grattis!!! En fuling mindre..

2013-02-12 @ 13:56:56
URL: http://teamsalen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0