Bockpremiär

Hann upp i tornet och såg direkt siluetter ute på fältet. När det var tillräckligt med ljus såg jag att det var tre kronhvilt och tre rådjur som gick där. Bocken kom in på bra håll och skottet gick. Kronhjortarna sprang mot tornet och jag kunde skåda en åtta taggare med hind och kalv majestätiskt travande förbi en. Här nere är det inte förrän andra måndagen i oktober som de blir lovliga. Även två rävar blev skjutna av de andra i jaktlaget denna morgon.
 
 
 
 
 
Ikväll dags för berget och medans jag smög ned längs kanten på fältet hoppade där uppe en fin sexa på 5m som låg och solade sig i gärdet. Smög vidare till tornet och innan jag skulle upp och sätta mig såg jag att vildsvinen var ute i det nyplöjda och bökade, klockan var bara 18:30 då. Vinden var bra och de stod på 100m så jag bestämde mig för att skjuta från tornet. Som de hade förstört i åkern, imorgon får de blir ett morgonpass igen för att se om de är ute.
 

Imorgon kväll prövar vi lyckan uppe i Småland/Halland.
 
 

Kommentarer
Postat av: Jaktasle

Grattis. Bra start det:)

2013-08-17 @ 09:22:57
URL: http://jaktasle.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis!

2013-08-17 @ 21:09:10
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Bertil Hulten

Surt sa räven och karriären slutade på Berget. Lycka till med flugfisket.

2013-09-06 @ 19:42:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0