Bäverjakt

Dags för bäverjakt denna helgen som gick uppe i trakterna kring Uddevalla. Kom upp vid fyra tiden i fredags och lite senare åkte vi ut på pass. Fyra man delade upp sig på två marker och jag fick ett fint pass uppe på ett berg med bäverhyddan nedanför mig. Eftersom man var novis på bäverjakt och nya marker dessutom så missade jag att bävern redan kommit ut ur hyddan. Såg en massa krusningar i vattnet men trodde det var vinden, det var tätt med grenar till vänster men då såg jag att bävern satt uppe på en stock, smög mig bort 10m så jag skulle få bra skottläge men då simmade bävern in en kanal så jag inte såg den längre, satt kvar på huk en stund men då inget kom gick jag tillbaka till stolen och satte mig. Ganska precis då kom bävern tillbaka och jag fick in den i siktet då den simmade bortåt. Bra träff och snabbt ned och dra in den med en pinne! Även micke fick sig en bäver första kvällen.
 
Vi kände oss nöjda med detta så det blev bara ett pass till på lördag morgon!
 
Nu ska skinnen skickas in för beredning, sen får man en fin fäll att värma sig med på de kalla jakterna till vintern. En liten trofé av tänderna ska också fixas till.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Grattis från hedebonn

2013-04-28 @ 18:46:04
Postat av: Johan

Du glömde skryta över vikte på bävern!!! 22,1kg!!

2013-04-28 @ 19:13:35
Postat av: Peter

kul grattis

2013-04-29 @ 05:36:31
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Va skoj, grattis!

2013-04-29 @ 20:16:56
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0