Griskontakt

Igår tog jag en smygrunda på ena marken. Smög mig på nio rådjur varav två bockar, den ena var en riktigt hög sexa. Pinnbocken fick jag in på 5m innan den fick panik och sprang ifrån mig :)! Men inga bockar ska skjutas på den marken i år så de fick passera.

Ikväll blev det en sittning på berget, en liten bock gick redan ute när jag kom men på för långt håll, men jag hade nog ändå släppt den då den gott kan växa till sig. Lite senare kom där ut tre kron och efter det rasslade det till i salixen och vildsvinen kom ut till åteln. Men det var de tre suggorna med kultingarna och de är för små, så även de fick äta i lugn och ro och innan det blev mörkt drog de sig tillbaka och likaså gjorde jag!

 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Fina bilder från fälten du fick. Bra med besök vid åteln ser jag....
Får se nu 1 okt vad vi har i rådjursstammen , förra året var ju ännu rätt lite

2012-09-23 @ 21:30:13
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Jaktasle

bra med dyr du har på dine marker. Duktig på å spare rådjuren også:) Snart blir det vel en liten gris...

2012-09-24 @ 09:53:29
URL: http://jaktasle.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0