Dovhjortspremiären

Begav mig ut igår för ett pass på hjort. Rikigt fin morgon med en fullmåne som lös upp fint innan solen började tittade fram. Inga dovhjortar behagade visa sig, men jag såg fem rådjur, en get med två kid smög jag mig in på på 15m avstånd, sen fick jag mig en rejäl utskällning när ska skulle smyga hemåt.
 
Blev även sväng imorse, men bara rådjur nu också. Hjortarna hade inte samma tidsschema som jag. Ska iväg i veckan på kurs så det passar inte att skjuta en ikväll så det får bli nya försök senare i veckan!
 
 
Gott om svin på åtlarna.
 
 
 

 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Himmel va grisar!! Trevligt med dovhjort på marken, då har man ju ett vilt till att jaga, vi har ju inte det tyvärr

2012-09-02 @ 21:31:01
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0