Vildsvinstrippel

Dags för drevjakt i Maglehem idag. Sju man som samlades klockan 09:00. Började med att skjuta in bössan innan jakten då jag är tillbaka med mickes hemmaladdade Swift Scirocco ammo. Alaskakulan har funkat bra under detta året den med.
 
Tog ett pass pass vid ett stengärde med bokskog bakom mig och lärkskog framför mig. Drevet kom från lärken så jag stod på en stubbe och hade uppsikt över lärkskogen. En räv slank förbi en passkytt i början. Sen lungt ett tag tills jag hörde ett himla prassel bakom mig. Vänder mig och om och ser ett koppel av grisar komma inne i bokskogen, var inte beredd på detta då drevet gick från andra hållet. Men något hade gjort att denna flock hade börjat röra på sig.
 
Två stora suggor främst sen en massa mindre brungrisar. De kommer rakt emot mig och när suggan år på 15m skjuter jag en av de små, sen springer de loss och går emot vänster, lyckas få ned två till och det gjorde nytta att man var och sköt på http://www.shootingevents.se/ i torsdag!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Men då...stort grattis till dig. Vi fick inget på grisjakten idag , tyvärr fick vi inte skjuta älg och vi hade kviga, ko o kalv inne, suck....

2012-11-24 @ 20:28:58
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Leif D.

Toppenbra skytte. Vilken häftig jaktupplevelse.

2012-11-24 @ 21:36:31
Postat av: Fredrik

Underbart Daniel. Stort grattis till finfin trippel! :)

2012-11-26 @ 13:54:49
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0