Snön är borta

Nu ligger det inte mycket snö kvar ute i markerna längre här nere i söder.

Igår blev det ett kvällspass ute i Maglehem med en granne, lite rådjur och harar var det enda som visade upp sig. Grisar är där ganska gott om på åteln och de kommer relativt frekvent, synd bara att snön är borta nu.






På hemmaåtlarna är där mest rådjur, två gånger förra veckan var där grisar med de bara passerade, väldigt skumt eftersom där är gott mat.

Fick en bild av en gammal kollega på en stor galt som han skjutit under smygjakt utanför Kristianstad. 



Förra veckan begav jag mig även ut med min 2:22:a för att se om jag kunde ta mig en hare innan de blev fredade. Satte mig ute på fältet på berget i skymningen och visst kom där harar på lagom håll men vad hjälper det när bössan klickade om och om igen. Det var så man skrattade när de sista två hararna passerade mig på 15m :) 

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Vi har snö ännu även om det tog en hel del på det i helgen. I lördags när jag var ute på rävjakt gick snön till knäna. He he kul harjakt.....bättre lycka nästa gång

2012-02-20 @ 15:41:49
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0