Helgens jakter med utdelning i slutet

I lördags hade vi drevjakt i Maglehem, för omväxlighetens skull gick jag med hundföraren. Vi hade både dov och rådjur uppe men ingen fick något bra läge så inget blev nedlagt.
 
Igår kväll var det julbord med familjen på Bjärsjölagårds Slott och idag hann vi med en julmarknad på Övedskloster.
 
Innan julmarknaden han jag med ett morgonpass. Smög upp i tösnön till en av skjutstegarna, stötte två rådjur men när jag satt mig såg jag att där var fler rådjur ute på fältet. När jag kollade in i skogen kom där ett ensamt rådjur gående på 15m, den fick vind av mig och vände om ganska snabbt. Totalt nio rå fick jag se men tyckte inte jag hade något riktigt bra läge där jag kunde bestämma kön så de fick gå vidare.
 
Så ikväll blev det ett åtelpass på berget. Satt i 2,5h innan jag hörde grisarna komma bakom tornet. Ett par höga fnysningar och sen helt stilla i 10 min innan de var på gång igen. Tre årsgrisar vågar sig fram till åteln, trots åtelbeslyningen igång gick det inte o skjuta på grund av dimman, som tur var slängde jag ut några limpor bröd innan jag satte mig, en av dem kom rätt nära tornet och det gjorde även den lille galten på 30kg :)!
 
 

Kommentarer
Postat av: Jaktasle

Grattis med ny gris. En fin helg du har hatt. Mye rådyr eller samles dem nå på vintern? Julskinkan er reddad...

2012-12-17 @ 07:11:56
URL: http://jaktasle.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjo taxar

Grattis....nu behöver du inte gå till ICA o köpa skinkan

2012-12-17 @ 22:12:22
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0