Vildsvin nummer tre 2012

Hade som plan att sätta mig på berget ikväll tills det blev skymning, om det inte blev utdelning där åka vidare upp till andra åteln eftersom besöken ofta är lite senare där. Nu blev det inte som planerat utan jag kom på plats i tornet på berget vid 20 tiden, såg att tjärpinnar var välta och allt bröd uppätet, så där hade varit besök sedan i måndags. Efter en stund hoppade där ut en hare på åkern som jag kunde sitta och studera. Tyckte mig höra en del skrik från salixen men var inte säker eftersom regnet hade börjat tillta och fåglarna höll på och kvittra.

Rätt som det var kom där något litet brunt fram till åteln, OJ det är ju en liten kulting, sen kom syskonen fem stycken och efter det suggan. Jaha tänkte jag, ja det ska bli kul att sitta och studera denna flocken utan något skjutbart i. Men direkt efter suggan kommit fram dyker där upp fler grisar i skogskanten, tre stycken årsgrisar springer fram men blir direkt bortstötta av suggan! Så håller det på en 5 minuter tills de kommer fram tredje gången och nu har det tillkommit en stor gris till. Förstorar upp kikaren för att kunna se om någon är en årsgalt, jodå där är ju en. När galten rör sig ut från foderautomaten i långsam gångfart låter jag skottet gå och galten faller ihop på plats precis som tänkt. Grisarna flyr i full fart in i skogen och man hör de en stund efter sen drar de sig undan.

Ringer brorsan som snäll som han är kommer ned med traktorn och hämtar upp grisen till mig.











Kommentarer
Postat av: Jaktasle

Grattis. Har godt om gris tydligvis.

2012-04-13 @ 08:00:31
URL: http://jaktasle.blogspot.com
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis!! Bra jobbat!!

2012-04-13 @ 08:37:50
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Peter

grattis snyggt jobbat

2012-04-13 @ 13:33:31
Postat av: Leif D

Grattis! Det är så dom ska tas. Gött när dom lägger sig direkt. Sparar mycket arbete.

2012-04-13 @ 20:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0