Vildsvin nummer fyra

Tog med Linn upp till "nya åteln" ikväll. Grisarna har ju varit där frekvent de senaste två veckorna. Kom upp vid nio tiden och jag såg att där inte hade varit någon direkt aktivitet sen jag var där igår och la ut bröd. Hörde rådjur som skällde ut något när vi hade suttit en stund.

Hade som plan att sitta tills det blivit mörkt och sen ge upp. När klockan är 21:45 säger jag att nu ger vi upp, precis då hör jag ett knak. Sen var där något som smög runt en 10min bakom åteln, men sen hör man fler grisar på gång till vänter om oss. De är försiktiga men tillsist kommer de fram en hel flock. Väntar en stund tills en står ensam, det är tillräckligt skjutljus med rödpunkten på så jag låter skottet gå på en som ser lagom stor ut. Knall fall och de andra drar iväg.





Årsgris galt!


Kommentarer
Postat av: Peter

grattis då blir det snart grillfest

2012-04-26 @ 14:42:47
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis! Gäller att hålla ut till rätt tid

2012-04-26 @ 18:41:16
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: Christian

STORT grattis!

2012-04-26 @ 20:52:35
URL: http://chriistian1.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0