Dom där vildsvinen....

Blir man aldrig förvånad över. Satte mig i nya kojan ikväll vid sju tiden. Ganska fort hörde man att där var grisar inne i salixen som förde liv. Men de väntade med att komma ut tills det var mörkt, vid halv nio hörde jag de komma närmre och närme. Vi flyttade tornet så man ser kanten på skogen och åteln flyttade vi in mer mot skogen. Nu hade visst inte grisarna lärt sig och gå fram till där foderautomaten står efter flytten utan de gick fram till gamla stället som är 5m från kojan och mot det hållet är dörren....

Kunde bara sitta och lyssna på när de smaskade i sig det lilla av majsen som låg kvar sen drog de sig undan igen. Jag tyckte inte det var lönt att försöka resa mig ur stolen för att se om jag kunde kommit skott då eftersom de var så nära.

Spännande var det i alla fall!!

Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Synd att du inte fick komma till skott, men alltid skoj att höra eller se när man är ute....

2011-09-16 @ 23:00:02
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0