Nära ikväll

Fylle på majs på nya åteln innan. Bra med aktivitet där. Körde sen upp till berget med flickvännen och tog ett pass.

Först kom där ut en bock som jag inte sett innan iår, vilka horn den hade, en av de största jag sett. När den gick över kullen hoppade jag ned från tornet för att se om jag kunde smyga mig på den men den var för vaksam. Attans men den får väl gå där till nästa år, den lär tappa hornen snart.

Tillbaka upp i tornet och klockan var nu sex. Vid halv sju står där en hjort i kanten, upp med bössan och tror att det är en kronkalv med tanke på storleken, men när den kommer ut längre ser jag att det är en dovhind. Så den får ju passera eftersom det är brunsuppehåll på dem nu.

Vi hoppar ned från tornet och tömmer kameran på bilder och tjärar in trädet. När jag kollar upp över åkern sen jag två svarta skuggor, GRIS! Vi smyger längs kanten i prefekt vind, kommer in på ca 40m ifrån dem, nu är där ett 15 tal vildsvin ute i åkern och bökar. Problemet är bara att där en massa smågrisar med och ca 6st stora grisar. Kollar länge på dem i kikaren men jag känner mig inte säker på vilka som är suggor, dessutom kollade av bilderna på kameran innan och såg att där var gott om suggor. De går tillbaka in i salixen men jag känner mig ändå nöjd med kvällen. Riktigt spännande.















Grisarna har också hittat till åteln nu och rejlt med halm är utspritt så de kan böka runt innan de kommer åt majsen.


Kommentarer
Postat av: Fredrik

Du verkar haft en kanonkväll Daniel. Bara att gratulera!! :)

2011-10-24 @ 14:48:31
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/
Postat av: andersjakt.se

Ja det var nog en spännande kväll :) Roligt med så mycket djur..

2011-10-25 @ 15:05:38
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0