Dovhjort

Åkte upp till marken vid Veberöd imorse, vaknade vid sju och det var en kanonmorgon så jag kunde inte låta bli att åka ut en sväng. Get med två kid stod där jag parkerar bilen.

Gick upp om åteln och kollade till den, bra med aktivitet där.



Smög vidare in igenom skogen och närmade mig första ängen. Kollar med kikaren och ser att där står några dovhjortar helt stilla och kollar åt mitt håll. Djuren börjar röra sig lite och jag lägger mig och tar stöd. Två hindar kommer i bra läge men ser att där en kalv längre bak, visslar till när den är på väg igenom gluggen och skottet går. Kalven slår ihop på plats. Snabb och spännande jakt denna morgon.


Kommentarer
Postat av: Majsan, Lindsjö taxar

Grattis! Vi har ju jaktförbud pga älgjakten så det blev inget med taxarna...

2011-10-09 @ 14:21:47
URL: http://lindsjotaxar.blogspot.com
Postat av: andersjakt.se

Grattis :)

2011-10-09 @ 15:22:14
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0