Gris i sikte.....

Satte mig några timmar igår på nya åteln efter att ha varit där uppe och kollat tidigare på kvällen all majs borta och tjärträdet skrubbat så jag kunde inte låta bli att åka ut. Lite innan elva hör man knak i skogen och efter en stund kommer en stor svart skugga framglidande mot åteln. Det var en riktigt nervös gris i början men efter ett tag gick den lugnt och mumsade i sig majsen.

Det var för mörkt för att kunna könsbestämma grisen, riktigt grå på trynet var den men inga dragna spenar det av det jag kunde se så den fick äta i lugn och ro en 20min sen drog den iväg igen till skogs igen.

Nytt försök på fredag hoppas den kommer lite tidigare då. Man är ju sugen på att inviga bössan men det ska vara rätt djur också....

Kommentarer
Postat av: Christian

snart så! =)

2011-05-27 @ 10:49:25
URL: http://chriistian1.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0