Vår i luften idag

Idag är det +8 grader varmt känns som riktigt vår i luften. Härligt!

Tog den vanliga rundan innan idag för att kolla till åtlarna när jag ändå var ute och körde.

På den nya åteln hade där varit gris efter jag hade gått hem igår, tjärpinnarna välta och rejält skrubbat! Där är det riktigt bra med aktivitet, trodde jag inte när jag satte igång den åteln för några veckor sedan. Ska bli spännande att sitta där när de vuxna blir lovliga i mitten av april!


På berget har där inte varit gris sen jag sköt den i tisdags inte så konstigt iofs. Tror det var en av grisarna från den flocken som fatsnat på bilderna som jag nedlade så där kommer nog vara lugnt ett tag fram över. Ställde om spridaren så den bara ger givor om 5sek/gång.  

Inälvorna från grisen som jag lade ut på fältet hade en rovfågel utnyttjat som "åtel"!


Hade en snäll kollega som köpte en ny kikare till mig när hon var i USA så den fick jag igår. 10*42 förstoring, kommer till bra nytta till bockjakten i augusti om inte annat!

 

Kommentarer
Postat av: Anders

Ser ut att vara ett populärt tjärträd :)

2011-03-12 @ 14:59:45
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Daniel

Ja det är det Anders, de som kom igår brydde sig inte om maten utan sprang fram snabbt och skrubbade sig!!

2011-03-12 @ 15:33:15
URL: http://danielsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0