Närkontakt

Åkte upp till berget igår för att kolla till åteln. På väg ned genom kornfältet såg jag att där var några legor en bit fram, sist skrämde jag upp get med kid där så jag tänkte att det var väl deras gamla legor som jag såg. Jag kom så pass nära som 2m från en lega och kikade ned upp studsar en bock och plöjer sig fram igenom åkern. Rådjuren brukar inte ligga och trycka så länge men den kände sig väl tygg i det relativt höga sädesfältet!

Aktivitet igen på berget av gris. Det luktade riktigt galtpiss runt tjärträdet så på torsdag ska jag åka upp sätta kameran där ett tag för att få en tid att passa efter.


Kommentarer
Postat av: joanna-ATT LEVA MED ASPERGERS SYNDROM!

Tänkte bara tipsa

att på min blogg finns en dagens blogg tävling där du har chansen att bli länkad inför mina 200-600 unika läsare dagen så passa på att gå in och anmäla dig (kolla på vänster sida av bloggen) Annars kanske du vill göra ett bloglovinbyte?:)

2011-07-02 @ 14:42:23
URL: http://domkallarmighannes.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0