Veckan som gått...

Det har blivit tre sittningar denna veckan på gris. I måndags var jag uppe på berget och satte upp den nya åtelkameran. Fick tillbaka en ny från Hylte Lantmän det hade visat sig att rörelsevakten i den förra var sönder, så därav alla bilderna. Inga grisar den kvällen.

Igår var jag och Peter ute i Maglehem, direkt när vi satte oss var där ngt som sprang runt men inget som visade upp sig. Där var gott om nya spår och tjärstubben var skrubbad. Tyvärr hade inte kameran där varit igång sedan i söndags så inga bilder.

Ikväll var jag uppe på berget och lade ut majs+halm. Vilken härlig kväll en sån kväll man bara önskar att grisarna ska komma smygande i månskenet, men dessvärre inte :(

Blir ingen jakt i helgen för min del i då det är annat inplanerat :), men någon sittning får det väl bli i nästa vecka!

Fick ett samtal av fiskekompisen Frank i veckan att han fått två platser till premiären i Flugströmmen (Harasjömåla) den 4 mars så där ska jag följa med och försöka kroka årets första regnbåge :)

En bild på en 5,0kg regnbåge jag tog på fluga i Stora Vångagylet våren -09




Flugströmmen




Kommentarer
Postat av: NISSE

SNYGG REGNBÅGE OCH EN BRA BILD

2011-01-21 @ 05:37:46
Postat av: Anders

Trodde grisjakten skulle komma igång riktigt hos dig nu igen, själv börjar jag bli sugen på att åka till Kivik och fiska havsöring...

2011-01-21 @ 11:58:33
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0