Marken åter vit av snö

Var ute och i boden innan för att sätta foderautomatbatteriet på laddning då var marken vit igen.

I eftermiddags åkte jag upp till marken utanför Veberöd för lite jakt. Nästan all majs var slut som jag slängde ut förra helgen så det får väl bli att lägga ut en säck till i veckan.



Innan jag satte mig på pass i tornet gick jag förbi ett område som vildvinen hade fattat tycke för. Kanske ska jag sätta igång en åtel på den marken också, fast hur ska man hinna med tre åtlar på tre olika marker? Det får nog räcka med de två som är igång.




Satte mig sedan på pass i en av skjutstegarna, först kom där ut ett rådjur 20m bakom mig. Efter det kom där tre olika rådjur på samma viltstig, det ena var som närmst 10m från tornet. Men eftersom det var ensamma hondjur fick de gå vidare. Idag räckte det med att komma ut och få titta på viltet!

På vägen hem stötte jag upp två rådjur till och även två harar var ute och sprang på en äng!!

Kommentarer
Postat av: Anders

Ja det känns rätt så skönt att låta rådjuren gå förbi ibland, roligare att knäppa en gris :)

2011-01-24 @ 20:55:33
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0