Dagens jakt

Som betsämt åkte jag och Micke ut till Maglehem i eftermiddags för lite jakt. Någon sol som lovats blev det tyvärr inte, mkt blåst och 4 grader varmt. Svårigheten på den marken är tillgången på vägar och ännu värre är det nu på vintern när den enda vägen ned dit var igensnöad. En bra promenad på en 20min innan vi var framme.

Vi hoppade över att sitta på pass så vi gick runt istället. I första området fick vi upp ett rådjur som sprang undan.

I såt nummer två var det min tur att leka hund, gick i bland tätningarna och förde lite oväsen, där var gott om vildsvinsspår och legor så man fick vara på sin vakt om där skulle komma fram något. När jag tillsist kom ut från tätningarna fick jag reda på från micke att där kommit ut en monstergris ett tag efter jag gått in. Han stod tyvärr fel till så där blev ingen skottchans. Tur var kanske det så vi slapp jobba hela kvällen med att dra ut en best till bilarna!!

Tyvärr var den ena foderautomaten förstörd av någon...tråkigt när saker inte får vara ifred.



Hade ett rådjur som passerade utanför huset innan idag också, snabbt fram med kameran och en liten vissling så stannade det upp!




Vildsvinsbök








Kommentarer
Postat av: Fredrik

Spännande jaktform. :) Synd att ni inte kom till skott.

Förargligt med den välta foderautomaten. Kan det varit svin som vält den? Dem kan ju vara rätt brutala när dem vill ha mat.

2011-01-17 @ 08:30:35
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com/
Postat av: Gunnar Friskopp

Hej Jag har just läs lite på din blogg. Kul att se lite hur andra jägare har det.

Jag har en fråga och ett erbjudande. Du kan väl maila mig så kan jag berätta mer.



Hälsningar



Gunnar Friskopp

[email protected]

070-333 66 88

2011-01-17 @ 14:07:15
Postat av: Anders

Hej Daniel! Ja synd sen kom undan men som du skriver så blir det lite jobb med en stor gris :)

Ja man får ju hoppas att det är grisarna som vält den och inga andra.

Ser ut som du har mycket gris där nu :)

2011-01-17 @ 14:47:50
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Daniel

Tyvärr är det inte grisarna, om ni kollar noga på bilden så ser ni att foderspridaren är borta. Det verkar precis som grisarna börjat röra sig mer nu när det töat, du hade ju också fått tillbaka gris på din åtel Anders!

2011-01-17 @ 17:23:33
URL: http://danielsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0