Mkt vilt men på fel mark...

Igår innan mörket föll åkte jag upp till marken vid Veberöd. När jag kommit upp på toppen gick där en flock dovhjortar på grannens enefälad, stod och kollade på dem en bra stund. 9st fick jag räknat till, hindar o kalvar, tyävrr behagade ingen att hoppa över staketet in till vårt.

Gick in i skogen och ställde mig stilla en stund för att se om ngt kom förbi. Än en gång inne i grannens enefälad hörde man knak och sedan grymtningar, tre grisar fick jag räknat till som sprang runt och bökade!

Imorse gjorde jag ett nytt försök. Såg en del bök inne på vår mark men inga hjortar eller grisar så jag provade att locka lite räv istället. Ingen respons på första stället. Så jag flyttade mig en bit då ser jag att där springer en räv inne på grannens mark.

Går in en bit i skogen för att få marginal till gränser om han skulle komma, jodå efter en 10min får han fart på benen och kommer i full karriär! Riktigt häftigt och få in dom på lock. Tyävrr fick han vind av mig precis innan han skulle gå över stengärdet, sen var den som uppslukad av jorden!!

Kommentarer
Postat av: Anders

Ja vad är det man brukar säga? alltid bättre jakt på andra sidan gränsen :)

2011-02-20 @ 10:24:55
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Daniel

Ja ibland är det ju tyvärr så...lite frustrerar kände man sig igår speciellt med grisarna, två av dom var perfekta brungrisar...

2011-02-20 @ 13:27:35
Postat av: JÖGGE OLOFSSON

JAG UNDRAR OM SÄSONGEN FÖR BÄVER ÄR ÖVER ELLER MAN KAN BEDRIVA SKYDDSJAKT PÅ DESSA ÅRET RUNT...



GILLAR SMAKEN AV BANKAD BÄVER...

MVH

JÖGGE

2011-02-24 @ 22:39:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0