Nu är grisen flådd

Här kommer en bättre bild på grisen från igår. Som sagt jag satte mig vid 20:30 tiden, vinden var helt kass för att sitta i tornet, men jag hade förberett med en skjutstege på andra sidan om åteln så man kan sitta oavsett vind. Så igår fick det bli den obekväma stegen och den står inne i skogen så där är bara en tre gluggar man kan skjuta i.

Grisarna kom vid halv tio vänster sett från åteln, trodde de skulle vända om eftersom de skulle passera mina fotspår men ingen reaktion de bara travade på fram till åteln och en fastnade för tjärträdet. Satt och observerade de en stund innan jag valde att sätta på åtelbelysningen, samma reaktion som sist alltså ingen. Så det var bara att vänta en stund till grisen nedan gick ut från klungan och in i ljuset då small det!!



Nu är den flådd och styckning får ske på lördag. För på söndag åker vi till Harasjömåla för flugfiske. Ska fiska i småsjöarna på söndag ocg flugströmmen på måndag. Läste på deras hemsida (www.harasjomala.com) att det gick kvar en del stora sedan deras storfiskedag de hade haft igår. Bara och hoppas att de inte blir huggvilliga förän på måndag :)

Fick ansökan om licensen för Sakon idag så det får bli ett besök på Polisstationen snart!


Kommentarer
Postat av: Calleman

Grattis till grisen. fin matgris...

2011-04-15 @ 18:38:14
URL: http://calleman3.blogspot.com
Postat av: Nisse

Grattis o skitfiske i harasjömåla

2011-04-15 @ 19:23:15
Postat av: Fredrik

Spännande. Tur du slapp sitta länge på stegen.

Skitfiske i Hsjömåla!

2011-04-16 @ 09:19:31
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com
Postat av: Ola

Grattis!

2011-04-17 @ 14:50:17
URL: http://vildsvinsjakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0