Mkt vildsvin

Vi var ute på Österlen på lite fika igår och passade på att ta med bössan för att avsluta kvällen med vildsvinsvak. Ingen som suttit där sen jag sköt grisen där sist i slutet av februari. När vi var på väg mot åteln såg vi hur grisarna bökat upp vallarna runt skogen.

Började med att sätta upp min mobila åtelbelysning på ett träd 30m från åtel och tjärade samtigt in stubbarna.

Tog inte lång stund innan man hörde knak inne ifrån skogen och grisarna var på väg. Man hör hur det är flera olika djur som går runt där inne. Rätt som det är hör man bara hur en grymtar till och sen är dom som uppslukade av jorden. Vinden som sabbade för oss tyvärr... Den enda vi såg var fem dovhjortat som letat sig ut på hygget.

När jag kollade av kameran igår såg man att där är gris nästan varje kväll, och det är olika flockar som har letat sig dit. Klockan går på vintertid, lyckades inte ställa om den heller, kameran verkar ha flippat ut lite, får se om den blivit normal till nästa gång. Den verkar ju i alla fall ta bilder så jag lät den sitta kvar.








Ska ut i den fina vädrat nu och kolla till åtlarna här hemma. Blir nog ett pass i brorsan enar ikväll!!


Kommentarer
Postat av: Anders

Ja skönt att komma ut lite :) Ja det ser ut som du har gott om gris där:)

2011-04-10 @ 12:22:48
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0