Dovhjort i pass..

Imorse tog jag mig upp tidigt och stack ut på jakt till marken vid Veberöd. En fin morgon med solen som värmde på efter ett tag.

Hade glömt mobilen hemma så jag hade inte koll på klockan men efter att suttit ett tag utan aktivitet bestämde jag mig för att smyga runt marken istället.

Smög upp längs med ängarna och kom upp på backen och kollade ned i svackan 100m ifrån mig kom där en ensam dovhind gående emot mig. La mig ned snabbt och tog stöd, på med hörselskydden, tänkte det här är en given utgång för en lyckad jakt. Men som det är med jakt ska man aldrig räkna med den utgång man tänkt sig.

Hjorten stannar till på en 50m och kollar in i kohagen där det går en Higland Cattleko, jag har en buske ivägen precis där den stannar. Hjorten var inte nöjd med kon så den tvärvände och sprang tillbaka in i skogen.... Två rävar skrämde jag även upp på vägen till bilen.

Ikväll blir det ett grispass på berget innan det bär av till Markaryd för älgjakt imorron!

Mina kompisar i Härjedalen hade jaktlycka idag!! Fin tjur Grattis Wibba.





Kommentarer
Postat av: Anders

:) så kan det gå, får vi snart se stor tjuren här då??

2010-10-10 @ 13:50:40
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Johanna

Hoppas att du får en jättebra jakt uppe i Småland! Massa kramar

2010-10-12 @ 05:42:20
Postat av: Crille

Att det inte går som man tänkt sig alla gånger kan jag skriva under på. Roligt dock att ha en dov i siktet.

Fin älg som dina kompisar skjutit.

2010-10-15 @ 19:22:35
URL: http://crille68.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0