Vildsvinsjakt idag..

Peter en kompis till mig ville åka med ut och sitta på vildsvin igårkväll så vi körde upp till berget. Kom dit vid 20.30 tiden. Kanon men snön, man kan se hur mkt djur där varit i rörelse och ljuset blir bra! Mkt spår av rådjur och hjort såg vi på vägen ned till åteln. Någon åtelbelysning behöves inte tändas om där skulle komma något.

Vi satt 1,5 timme, det var arbete dagen efter och vinden snurrade hela tiden så vi bröt vid 22 tiden. Gick ned och kollade till åteln, där var rejält uppbökat under åteln och tjärträdet var skrubbat! Vi såg även nya spår i snön vilken innebar att där varit vildsin innan vi satte oss..

Åkte hem och kollade kameran och såg dessa bilderna.





En gris som var väldigt tidigt framme och ätit.

Så idag åkte jag upp och satte mig vid halv fyra tiden. Vinden var sådär, den snurrade runt precis som igår men jag skulle sitta till 17 tänkte jag. Ett rådjur kommer ut vid 16 tiden en bit längre upp, jag hade glömt min extra jacka hemma så man började frysa ganska snabbt.

Vänder mig om för att kolla till rådjuret igen så ser jag till min stora förvåning att där står en gris 30m från tornet!! Upp med bössan och ser att det är en galt i lagom storlek. Vilket läge den kan jag inte släppa, fast man nu för tiden börjar tänka på jobbet efteråt, men jägare som man är så låter jag skottet gå och grisen faller ihop och ligger och sprattlar ett tag sen blir allt lugnt förutom att rådjuret blev lite irriterat och började skälla!







Tyvärr var ena beten knäckt så jag struntade i att spara trofén. Det blev en lång kväll först dra grisen de 500m till bilen, sen stycka rådjuret som hängde i kylen, sen flå och grovstycka grisen!! Ingen mer jakt denna helgen känns det som.. Trevlig helg på er!!


Kommentarer
Postat av: kent andersson

Härligt. Stort grattis. Bra när dom kommer så tidigt.

2010-11-27 @ 09:47:35
URL: http://kent-teamreleaser.blogspot.com
Postat av: Anders

Fan va tidigt den kom :) grattis till grisen

2010-11-27 @ 13:01:19
URL: http://www.andersjakt.se
Postat av: Peter på Hede

Hur vänjar man dom att komma så tidigt. Grattis

2010-11-27 @ 18:33:07
URL: http://hede-hedebonn.blogspot.com/
Postat av: Fredrik

Se där ja. Grattis!!! :)

Verkar vara en stadig bit också. Vikt?

Önskar också att dem kunde komma så tidigt hos oss.

2010-11-27 @ 19:40:19
URL: http://fredrikrinaldo.blogspot.com
Postat av: Daniel

Tack :) Det är majs, halm och tjära som lockar. Det är ju inte ofta man skjutit en gris så tidigt tyvärr! Vägde inte den kanske 70-80kg.

2010-11-28 @ 10:02:00
URL: http://danielsjakt.blogg.se/
Postat av: Anonym

LÄNGE SEN BLOGGEN BLEV UPPDATERAD MYCKET DÅLIGT

2010-12-08 @ 12:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0