Aktiviteter i veckan

I måndag var det toskfiske på sundet med jobbklubbens fiskebåt. Blåste precis på gränsen för att de skulle gå och åka ut. Fisket blev mkt svårare pga blåsten och strömmen, speciellt jiggfisket, fick gå över till pilkning på slutet. Resultatet blev ca 8 torskar per man. De flesta var för små för att ta upp men en 7 godkända fick jag med mig hem så i tisdags blev det kokt torsk, mkt gott!

I tisdags satt jag en stund på grispass på berget, kronhjort och bock enda obsen, grisarna hade varit där igen all majs borta och gyttgigt under åtelplatsen. Tjärade in träden och fick äntligen uppsatt min "nya" kamera för andra gången. Hoppas verkligen den fungerar som den ska denna gången.

Igår var vi ute i Maglehem och byggde torn och satte upp en ny foderautomat. De andra i jaktlaget sköt en brokig gylta där i onsdags på ett betfält. Bonden som vi arrenderar av hade sett 10 grisar där kvällen innan. Vi var ganska trötta så vi satt bara till 22.00. En del meetings på jobbet så lite sömn behövdes för att re ut det.

Lite bilder på torskar (fisken alltså) och åteln..





Ser ni kameran. Genzon är inte helt lätt att upptäcka om inte den svarta remmen hade varit där..



Lägger upp en bild på min kära guddotter Annie också, snart dags att följa med på jakt kanske (utan bössa) :)



Kommentarer
Postat av: Cecilia

Jaja... låter som du är ute på mkt roliga äventyr !

2010-06-18 @ 23:07:52
Postat av: Anders

Roligt med torskfiske på sundet, klart den lilla ska ha bössa med sig ut :)

2010-06-19 @ 11:41:22
URL: http://www.andersjakt.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0